Nu är schemat klart

för mina PA, som ska vara dygnet runt hos mig, när Mannen är bortrest. Då föll nog en sten från hans bröst fast han inte talar om resan med mig. Då kan han, tycker han, åka med gott samvete, eller vad man kan kalla det för. Varför denna tystnad om resan? Det förstår inte jag mig på. Han, som brukar börja plocka med packningen och springa och fråga om tusen saker långt innan resedatumet, har inte ens börjat med den nu. Jag fattar ingenting.

Jag får helt enkelt slå bort det faktum att han är bortrest och anpassa mig till mina PA nästa vecka. De är så nära mig mentalt och de finns alltid som mitt stöd. Bättre med dem än en frånvarande man, tänker jag.

I morgon är vi bjudna till våra Skånska vänner. Det blir Färdtjänst till och från, så att Mannen kan ta några glas vin till maten. Färdtjänst är ju också mycket smidigare för mig än att använda vår egen bil. Jag kan sitta kvar i rullstolen hela tiden i bussen. Chauffören hjälper till med mig från port till port. Hoppas att jag är relativt pigg och slemfri i morgon. Idag är jag inte det. Det varierar från dag till dag.

Sorgen efter min svåger är inte så akut som i tisdags. Långsamt går det faktum att han är borta in i tankevärlden. Jag sitter ute och känner in om han är i närheten...vet inte riktigt som vad ännu. Jag tror att han överblickar alla sina nära och kära just nu med sin vidvinkelblick.

Kommentarer
Postat av: Somris

Vad har du själv tänkt bli sen då så jag vet vad jag ska hålla utkik efter? ♥

2009-08-28 @ 19:00:22
Postat av: sara

Vad bra att du kunde få PA på natten också-jag har varit lite orolig för det. Tänkt att du kanske tyckte det var otäckt att vara ensam på natten, men du har ju inte sagt något. Å vilken PA du fick sedan då?! Alldeles underbara GB-kan det bli bättre? Pappa har nog jobbigt med den här resan,han har ju inte fått godkänt från dig! Det är väl första gången-det är jobbigt för oss alla när vi inte får det. När vi måste klara oss själva o ta egna beslut. Du har alltid bortskämt bort oss med det där!



"Sorgen över B avtar med tiden, den blir snällare o gör mindre ont-så är sorgen!"

Klart att han överblickar alla sina kära å där ingår ju du!Han finns i luften som vi andas i trädkronan som vajar med vinden el. är han biet som sitter på blomman precis bredvid?



Hoppas ni får en fin kväll hos skåningarna, själv förbereder jag mig för att hålla mitt tal på bröllopet-varför var jag tvungen att skriva det igår- huuu,svettigt! ;)



KRAM!!!!!!!!!



2009-08-29 @ 07:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0