Humlor, flugor, spindlar och en livlig fågelkonsert

fick uppleva i em ute. Det är en aktivitet utan like fast snöresterna ligger kvar.

Jag och PA satt ute i tre timmar. Det var skönt fast det var lite soldis. Det är så bra att få dagsljus och frisk luft. Nu ändrar naturen skepnad från dag till dag när alla vårlökar kommer upp så snabbt att jag blir förvånad varje gång som jag åker ut. Det här är ju en fantastiskt levande årstid. 

Igår kissade jag på mig när jag reste mig upp för att byta stol. Jag klarade inte att knipa ihop då. Det blev två olycksdagar efter varandra och jag kan bara gilla läget ...
 
Mannen gjorde vårfint på vår inglasade uteplats och åkte till soptippen med två gamla rostiga grillar. Han har kostat på sig en dyr fin liten grill istället. Det blir nog en och annan whiskygrillning framöver kan jag tänka mig. Förut hade han så lång betänketid och väldigt svårt för att investera i något här hemma speciellt om det inte var till nytta för honom. Nu investerar han som aldrig förr och fort går det. Han säger också att han aldrig har haft det så bra som nu när jag har mina PA. Han tänker inte på att sådana kommenterar smärtar inuti mig. Empati och omsorg har aldrig varit hans starka sida. Han "saknar väl inte kon förrän båset är tomt"...




Kommentarer
Postat av: mimivi

Att det smärtar det förstår jag! Det är ju lite typiskt karlar att haspa ur sig sånna saker...tror jag... iallafall känner jag igen sånt...tyvärr. Vad skönt att du har kunnat sitta så mycket ute idag! jag nu är det en härlig tid våren...Många hjärtliga varma kramar till dig från Mimivi

2010-04-08 @ 16:43:10
Postat av: vännina

HEjsan

Det är varannandags väder, en dag kan man sitta ute, nästa dag är det kyligt igen. Skönt iallafall att värmen håller på att komma, snart är den stabil och det är varmt varje dag. Då kan vi sitta ute, om det inte regnar förståss.

Kram

2010-04-09 @ 10:07:40
Postat av: svintoflickan

Å dessa karlar..de skämtar bort eller har svårt hitta djupet till o med nu.

men vi får lita på att vi är älskade o defenitivt kommer vi bli saknade !!

varje gång jag läser din blogg kan jag fortfarande inte förstå att du är sjuk.

vad trög jag är.

men de känns så konstigt bara.

ibland skulle jag nästan vilja komma o ge dej en kram för att se om de är sant..

ja du kissa på sig är ju inget vidare..vännen .

ja nu vickar storkillen på en tand.

de andra spelar tvspel eller leker me bilar.

lillgumman sover..

å jag njuter av te o vår.

TACK för allt du ger!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-04-09 @ 15:13:09
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0