Tack för alla era hälsningar....

Mamma har gett mig uppgiften att hålla lite koll på hennes blogg och facebook, själv orkar hon inte alls med det längre som ni redan förstått.

Igår frågade jag om hon ville att jag skulle läsa högt vad ni hälsade till henne, men hon skakade på huvudet - hon var för trött. Orkade inte.
Men så vid 19.30 så rullade hon in i köket, pekade på mig och datorn och ville att jag skulle slå på den och läsa för henne.
Vi öppnade hennes mailbox  och där låg det 50 mail och väntade på henne!!

Jag läste dem, var och ett högt för mamma så gott jag kunde. En del fick jag pausa lite i för att rösten inte bar hela vägen. Jag frågade flera gånger om hon orkade höra fler, men hon nickade bara och ville höra alla.

Så alla era hälsningar har gått fram, mamma har hört och vi tackar allihopa för alla varma ord och omtankar som ni skickar både mamma och oss närmaste.

En hel del har även hört av sig och frågat om hon orkar besök -
men jag skriver det här för jag tror jag når ut till de flesta av er då -
mamma är så svag nu och orken är i princip helt borta. Hon använder alla sina krafter till att andas och försöka få upp allt dumt slem som rinner ner i lungorna på henne hela tiden och hon orkar inte ta emot besök alls längre.
Vi har därför tagit beslutet att bara vi närmaste ska finnas i hennes närhet de här sista dagarna,
vi hoppas att ni alla förstår och respekterar vårt beslut.
Men om någon av er som inte redan gjort det vill skicka en hälsning till henne så går det jättebra att göra det så lovar jag att läsa upp det för mamma!

STOR KRAM TILL ER ALLA från oss alla.
/Somris

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack för att jag har fått följa din blogg under din sjukdomstid. Dina beskrivningar har berört mig starkt, jag har fått en helt annan förståelse för hur det kan kännas att förlora funktioner som för mig och så många är självklara. Det är lätt att ta mycket för givet i livet. Du har lärt mig att njuta av livet, naturen, blommor och inte minst kärleken. Din kärlek till var och en av dina barn och barnbarn har du beskrivit så starkt och vackert. Den kärleken kommer att vandra vidare genom de dina!

KRAMAR från Vickan i Gästrikland (Storvik)

2010-04-24 @ 22:56:45
Postat av: Maria

Tänker på dig/er! Kram

2010-04-24 @ 23:16:57
Postat av: mimivi

Tack för att även jag får följa dig! Tyvärr har vi aldrig träffats men somris o jag är ju klasskamrater. Tänker jättemycket på dig. Du har verkligen berört mig så mycket. Varma Kramar o Hälsningar från mimivi

2010-04-24 @ 23:47:10
Postat av: Lotta

Kära mina släktingar!

Du skriver så fint kära somris. Jag blir så rörd. Hälsa din mor och far och dina systrar att jag tänker på er så mycket, så mycket. Jag skriver och skriver både på facebook och här, men det känns som om det räcker inte. Men jag vet att det räcker. En hälsning är mer än nog, jag vet. Det känns skönt att ni har varann. Stora kramar till er alla och en extra stor kram till faster så klart.

2010-04-24 @ 23:52:36
Postat av: Arbetskamraterna på Elprogrammet

Vi tänker på er alla. Ofta.

2010-04-26 @ 08:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0