"Det är måndagsmorgon och mitt huvud känns så tungt... "

fast lätt känns det förstås aldrig nu. Där inne finns ett ständigt trötthetssus.

Ibland tänker jag också att så härligt det skulle vara att bara stiga upp ur Elrullen och springa och hoppa och studsa omkring och sjunga :"Jag är en tuff brud i lyxförpackning". Och att gå på toa just i den stund som jag blir nödig och inte efter flera moment med överflyttning mellan olika stolar. Då har ofta nödigimpulsen gått över.

Åh, vad jag önskar att jag fick en enda vanlig normal dag!
Det går ju inte det vet jag men min drömvision har jag i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Somris

Åååå älskade mamma!!

Jag önskar också att jag kunde ge dig om så bara EN normal dag till i ditt liv. Du vet att jag skulle göra vad som helst för att kunna ge dig det om det var möjligt. ♥ ♥ ♥



Förstår att du längtar efter det och drömmer om det. I din hjärna är du ju fortfarande frisk och en snygg brud i lyxförpackning - det är ju "bara" kroppen som inte fattar det längre. Så sorgligt, så sorgligt....



Men på torsdag kommer vi till dig, Viktor frågade imorse om vi skulle åka till mommo och då kunde jag svara. Nej, inte idag - men på torsdag!

-torsdag idag?? sa Viktor förväntansfullt.

-nej idag är det måndag.

Och så räknade vi dagarna och då blev han väldigt nöjd att det faktiskt var torsdag innan hans fingrar på handen tog slut! =)

Love från oss!! ♥

2010-03-29 @ 18:56:54
Postat av: mimivi

Kraaaam till dig!

2010-03-29 @ 20:55:16
Postat av: svintoflickan

Tänkte precis skriva att du är en tuff brud i lyxförpackning..å såg att somris skrev nästan samma.

men å vad frustrerande de måste vara ändå..

att inte kunna göra de hjärtat o du vill..

riktigt orättvist är de me dessa dumma sjukdomar som drabbar en del.

jag tänker på dej varje dag i olika situationer ska du veta.

stooooooooooooooooooooor kram

2010-03-29 @ 22:15:25
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Nhea

I mitt hjärta kommer du för ebigt vara en tuff brud i morgonrock med golvet inkletat i rödbetssallad... You know what I mean!

2010-03-30 @ 21:09:52
Postat av: sara

Älskade mamma, i våra ögon är du alltid en tuff brud i lyxförpackning.(Har faktiskt bara sett en i morgonrock) Där ögonen lyser av bus o barnasinnet inte har några gränser.

Jag tror inte det finns någon som kommer glömma den morgonen......"det är så typiskt du" och dina lite galna upptåg som alltid lockar till så många skratt! (inte mågens förtvivlan över sitt nyoljade golv heller.) Haha

LOVE från Sara o Mågen

2010-03-31 @ 08:10:55
Postat av: vännina

Nu drömmer vi oss bort.

Vi sitter, Du och jag, i det lilla huset,

SPA-huset, vid Duveholms herrgård. Vi har vita morgonrockar på oss , har precis duschat i varmt strilande vatten.

Nu sitter vi skönt på varsin vit stol och satt fötterna i varsin balja fyllda med varmt vatten och röda rosblad. Det känns skönt att röra tårna i vattnet och nudda de fina bladen.

Vi har smort i ansiktet med olika krämer som doftar ljuvligt.

På bordet, i fönstret och vid kanten på bubbelpolen står det flera tända ljus som sprider värme och ett vackert sken.

Vi tiitar ut genom fönstren och ser höstmörkret lägga sig utanför. Inne i huset har vi det varmt och skönt.

I högtalaren spelas det lugn och vacker musik. Vi bara sitter och njuter.

Vi tar av oss morgonrockarna och går ner i det varma bubblande vattnet. Bubblorna studsar mot våra kroppar och det känns som en smekning. Bubblarna framkallar en glädje i kroppen.

Vi stiger upp igen, tar på oss de vita morgonrockarna och sätter oss vid det fina bordet. Nu dukar vi fram lite god förtäring och god dricka.

Så här sitter vi länge och bara njuter.

Kram

2010-03-31 @ 11:40:30
Postat av: Vita Liljan

För mig är du alltid en tuff brud! Någon som vet var skåpet ska stå,som har ett stort hjärta,som alltid vill väl,som alltid vill mycket. Jag förstår att det är väldigt jobbigt att vara "fånge" i sin egen kropp...det gör så ont!

Men ingen kan ta bort det hur mycket man än vill! det gör ont!

Tänk att jag minns oxå dig i morgonrock doftandes anais anais...bakandes bröd med papiljotter i håret.

Nu hoppas jag att påsken fyller ditt sinne med glädje ändå över dina barn och barnbarn.

Att solen kommer fram och lyser över dig och er!

Kraaam

2010-04-01 @ 17:21:49
Postat av: Vita Liljan

Hej

För mig är du alltid en tuff brud! som älskar smycken,kläder,färg och konst. Som vet var skåpet ska stå,som har ett stort hjärta,som vill väl,som vill mycket!

Jag minns oxå dig i morgonrock med papiljotter i håret bakandes bröd...med en doft av anais anais.

Känslan av att vara fånge i sin egen kropp gör ont men ingen kan ta bort det hur mycket man än vill... Det gör ont!

Jag hoppas ändå att påsken fyller ditt sinne med glädje över dina barn och barnbarn och att solen kommer fram och lyser över er alla!

Kraaaaaaaaaaaaaam

2010-04-01 @ 17:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0