I lördags kom jag inte in på bloggsidan

när jag skulle berätta att jag hade åkt ut och solat. Jag, Mannen och PA satt på en rad med näsan i vädret och lapade sol i värmen. Det var helt magiskt att kunna sitta så efter den här kalla och snörika vintern. Likadant har gjort idag då det också var en klarblå himmel här. Fåglarna kvittrar med både sångläten och lockläten så det är så vackra toner jag får höra. De kom till och med fram till oss och åt sin mat.

Buskar och träd, som har böjt sig av snön, börjar nu resa sig igen. Men mitt vackra Japanska körsbärsträd har minst tre grenar, som har gått av. Snyft!  De får jag väl ha i en vas istället i år. Det blir nog fint det också. Och genast slår mina släktingar till Krokus ut vid husväggen. Underbar tid är det nu!

Annars har jag fått så mycket slem som kommer hela tiden även nattetid. Jag trodde att jag skulle kvävas när det bara fylldes på mer och mer i munnen. Det är så svårt att andas med Ventilatormasken då. Jag är så rädd att få ner allt det i lungorna. Jag får nog prova att sova utan mask och se skillnaden.

Idag levererades min ögonstyrda dator och min lilla röstdator, som ska ersätta block. De får jag berätta mer om om några dagar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0