Jag ställde in Väninnedagen

för jag mådde så konstigt. Jag frös och hade illamående. Det sistnämnda är så jobbigt. Då känner jag att jag inte kan umgås med någon. Jag vill bara sitta i min bubbla och titta ut. Jag är lite ruggig idag också.

Jag hade min nya osäkra PA på kvällen. Hon är nyinskolad Och inger inget stort förtroende. Hon kan ju bli bättre när hon är mer van men det tvivlar jag på. Fast det finns nedskrivna rutiner för det mesta så gjorde hon ändå fel när hon glömde min medicin. Det känns inte så tryggt precis.

Nu är PA M här. Hon har just strykit tvätten. Igår klippte hon ner mina Pelargoner, som har stått hos Sara under vintern. Vi sparade flera skott som hon ska plantera när de har fått rötter. Jag gillar bäst metoden med rotutveckling i vatten och inte i jord. Det är mina Mårbacka pelargoner, som vi behandlar så ömt.

rosa


Kommentarer
Postat av: filip

man får inte säga namn på sig kälv på min blogg eller vad jag heter

2010-03-25 @ 14:24:07
URL: http://tonyhook.blogg.se/
Postat av: Somris

Hur gör du med din pelargon, jag har en som står och som vissnat ner. Ska jag försöka hitta någon med något skott och sätta i vatten menar du? Eller hur gör man för att få dem att blomma igen!!!??

2010-03-25 @ 19:56:25
Postat av: vännina

HEJsan.

Så här gör jag nu..

Jag har under många år ställt ut pelargonerna i förrådet och låtit dem vissnat ner, vattnat en liten skvätt ibland, tagit fram dem på vårkanten och låtit de börja växa.Har inte varit så bra, för det mesta har någon eller flera dött eller inte blommat igen.

I höstas gjorde jag tvärt om..

Jag behöll blommorna inne, ställde den faktiskt i ett av mina fönster, där har dom stått hela vintern, gröna och fina. Jag har vattnat dem som vanliga blommor. Nu har det kommit nya skott som jag tagit av och satt i vatten. De andra blommorna börjar redan att knoppas, så jag tror att de blommar innan sommaren. I år har jag klarat att övervintra alla pelargonerna.

Kram

2010-03-26 @ 08:28:20
Postat av: vännina

HEjsan

Så här har jag gjort i år.....

Jag har under tidigara år ställt undan pelargonerna i förrådet och låtit den vissna ner. Det har inte gått så bra , flera av blommorna har dött eller så har de inte blommat igen när jag tagit fram dem.

I höstas gjorde jag tvärt om...

Jag ställde blommorna på fönsterbrädan i ett fönster och vattnade dem som andra blommor. Under hala vintern har de varit gröna och frodiga. Nu har det kommit nya skott som jag har satt i vatten för att plantera senare i vår.

För först gången har jag klarat att övervintra mina pelargoner. Skoj!!

KRAM

2010-03-26 @ 08:35:36
Postat av: vännina

HEJ igen.

Vet inte vad som händer när jag ska skicka kommentaren. Första gången kom det inte fram, andra gången kommer båda, för jag skrev om inlägget.????

2010-03-26 @ 08:37:35
Postat av: mimivi

Vilka fina pelargoner! Kramis ta hand om dig! Kram Mimivi

2010-03-27 @ 15:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0