Pelargon, Mårbacka, från vår till höst



Krukan har stått hos Sara över vintern. Det går att klippa ner varje stjälk ännu mer.
Jag sparar de gröna skotten som jag har klippt av. Kortar av dem till ca 1 dm. Sätter dem antingen i vatten eller jord så att de får rota sig. Jag tycker att det går fortare i vatten. Förra året fick jag fem fina nya på det viset. Jag brukar sätta ihop tre skott och nypa av dem när de har rotat sig, så att de grenar sig mer.






Modersplantan.


Ny blomma av skott.

Love,love,love!

Kommentarer
Postat av: somris

TACK för den kursen! ♥

Inser nu att min pelargon som jag försökt få att övervintra förmodligen är helt död, för inte är det några gröna grenar på den kvar. Jag får prova igen nästa år! =)

KRAMIS!!!

2010-03-26 @ 17:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0