Tisdagen bjuder på grått regnigt väder

helt tvärtom mot igår. Det är bra om de där sju ovädren blir snabbt avklarade så att våren äntligen kommer.

Idag har jag invigt min taldator "Light Writer". Det var ett lyft att slippa block och penna! Lätt att använda är den. Bordet som sätts på Elrullen är lite knasigt. Men det är nog bara att justera mer på. Jag har inte lärt mig alla funktioner ännu. Teknikern kommer tillbaka nästa vecka. Då visar de mig mer.

Natten blev bra. Jag låg på min vänstra sida, som är den mest rinnande, hela natten. Sedan provade PA och en personal från Hemtjänsten att lyfta upp mig med lyftselen. Det gick väl 80% bra. Vi provar oss fram tills det blir 100%bra.

Igår dök min ex-Svägerska på Mannens sida upp sent på em och jag var alldeles slut precis som här om dagen. Hon pratade en stund och jag fick en rosa blombukett. Vi har inte haft någon kontakt på många år så för mig känns det för jobbigt att etablera något bra nu. Ibland känns vissa saker som krav utifrån...





Kommentarer
Postat av: somris

Å vad härligt att datorn kommit och fungerar! Inte en dag för tidigt!!!! Längtar efter att få se den när jag kommer. =)

KRAAAAAAAAAAAAM

2010-03-23 @ 18:37:40
Postat av: vännina

Tänker så mycket på dej.

Många kramar från mej till dej.

2010-03-24 @ 12:15:38
Postat av: Skånskan

så härligt att du har fått din dator då blir det lite lättare att hålla kontakt med dina vänner, ha det så gott vi ses snart kram o puss :-)

2010-03-24 @ 15:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0